AI i obrazovanje
Da li se pod uključivanjem veštačke inteligencije u obrazovanje smatra zamena nastavnika robotima? Ili prelazak nastave iz učionica na aplikacije slične Zoom-u? I kakve zapravo benefite možemo imati od toga?
Kada govorimo o uvođenju veštačke inteligencije u obrazovanje, najveći fokus se stavlja na stvaranje inovativnih načina prenošenja znanja koja će biti efektivnija i brža, te davanje mogućnosti osnovnog obrazovanja svim ljudima.
Organizacija UNESCO je posvećena pružanju podrške državama članicama da iskoriste potencijal AI tehnologija za postizanje Agende za obrazovanje 2030, istovremeno osiguravajući da se njena primena u obrazovnom kontekstu vodi osnovnim principima inkluzije i pravičnosti.
Cilj je da se se ostvari obećanje „AI za sve“ koje govori o tome kako svako može iskoristiti prednosti tehnološke revolucije koja je u toku i pristupiti njenim plodovima, posebno u smislu inovacija i znanja
Potencijalne prednosti koje bi AI mogao doneti obrazovanju jesu:
1) Personalizacija – prilagođavanje potreba učenja za svakog učenika;
2) Instrukcije – AI sistemi mogu dati kvalitetne instrukcije analizirajući učenikov stil učenja;
3) Ocenjivanje – AI može pomoći u bržem pregledu testova, te može prikupljati podatke o tome kako su se učesnici pokazali na testu.
Pored ovih, postoji još velik broj primera kako AI može doprineti obrazovanju, koje ćemo u narednih par godina početi da primećujemo.
Jedan od vodećih pisaca o prednostima veštačke inteligencije u obrazovanju, Matthew Lynch pažljivo istražuje potencijalne zamke zajedno s prednostima, govoreći „upotreba AI u obrazovanju je vredna na neki način, ali moramo biti mnogo oprezni u praćenju njegovog razvoja i njegove ukupne uloge u našem svetu.”